gotowanie, czysta micha

©2019 by Pyszne poranki. Proudly created with Wix.com

  • Natalia Wawrzyniak

Ricotta z warzywami


Ricotta. Tego sera jeszcze u mnie chyba nie było, a na pewno nie w postaci samodzielnego śniadania. Dlaczego nie użyłam zwykłego twarogu? Ponieważ jestem zwolennikiem, ze trzeba próbować nowych rzeczy i smaków. To tak, jakby ktoś całe życie jadł jeden gatunek jabłka, bo "jabłko to jabłko", a one przecież różnią się między sobą trochę smakiem, konsystencją, zapachem, stopniem słodkości czy kwaśności.. choć faktycznie, co do istoty - jabłko to jabłko i nie będzie smakowało jak wiśnia.

Także u mnie dzisiaj ricotta, niby biały ser, ale o delikatnym smaku, lekko proszkowej konsystencji. W moim odczuciu mocno smakuje.. mlekiem. Chyba tak, mlekiem. Nie śmietaną. Ale jest lekki i smaczny. Podałam go z całą furą warzyw, aby zachować właściwości białkowo - tłuszczowe śniadania. I tak jakoś, po prostu, nie mam wielkiej ochoty na ogromne, ciężkie śniadanie.


Składniki:


71 g awokado (pół sztuki)

255 g ricotty (1 opakowanie)

158 g pomidora (1 duża sztuka)

16 g dymki (2-3 łyżki)


Całość: 446 kcal


Białko: 20,9 g

Tłuszcze: 31,6 g Węglowodany: 20,5 g

13 wyświetlenia