gotowanie, czysta micha

©2019 by Pyszne poranki. Proudly created with Wix.com

  • Natalia Wawrzyniak

Nasiona chia z mlekiem kokosowym i borówkami


Nasiona chia to moja kolejna miłość, zaraz po awokado i mleku kokosowym. No i burracie, oczywiście!

Nie jem ich często, ponieważ są trudno dostępne w sklepach, w których regularnie robię zakupy, i kupuję je najczęściej przy okazji.

Chia to wdzięczne nasiona. Bardzo smaczne, jeśli dobrze się przygotuje. Należą do grupy superfoods na rynku, jednak nie to zdeterminowało mój wybór. Wiele osób znających się szczegółowo na żywieniu poleca zamienić szałwię hiszpańską (bo tak właściwie nazywają się te nasiona) na nasz polski len. I ja na pewno to zrobię, spróbuję przynajmniej, muszę tylko to dobrze przemyśleć,

Wracając do chia. Uwielbiam ją za jej konsystencję, gdy jest przygotowywana na rzadko, na gęsto czy na bardzo gęsto. Jest to rzecz, która bardzo szybko wygania mnie do toalety po zjedzeniu, co bardzo sobie cenię (nie, nie jest to dla mnie rzecz wstydliwa, uważam to za cenną właściwość pewnych pokarmów, o której warto głośno mówić).

Dzisiaj proponuję Wam nasiona chia w mleku kokosowym z borówkami:


Składniki:

30 g nasion chia (ok. 2 łyżki)

247 g mleka krowiego 3,2% (1 szklanka)

86 g mleka kokosowego (1-2 łyżki zimnego mleka, z wymieszaną śmietanką i wodą)

100 g borówki amerykańskiej


Mleka mieszamy ze sobą, dosypujemy nasion, wstawiamy do lodówki na całą noc, Rano przekładamy do miseczki i dodajemy borówki.


Całość: 480 kcal


Białko: 15,6 g Tłuszcze: 31,9 g

Węglowodany: 30,2 g


Śniadanie śmiało można zaliczyć do białkowi-tłuszczowych, ponieważ najwięcej węglowodanów znajdziemy w borówce, a jej ilość możemy dowolnie modyfikować. Borówka amerykańska zawiera ok. 15 g/100 g węglowodanów.

5 wyświetlenia