gotowanie, czysta micha

©2019 by Pyszne poranki. Proudly created with Wix.com

  • Natalia Wawrzyniak

Deser "Snickers"


Jestem na redukcji, ale też jestem człowiekiem lubiącym słodycze! Kto mnie zna osobiście ten wie, że trudno jest mi rezygnować ze słodkości. Ale, niestety, trzeba. Słodycze, mimo, że pyszne, nie nasycą mnie. Ciebie też nie, nie łudź się.

Zawierają mnóstwo węglowodanów i tłuszczu, mnóstwo kalorii, które powodują wyrzut insuliny (później następuje szybki spadek, uczucie głodu, tak, tak.. znamy to). Ale co zrobić, kiedy tak naprawdę mocno, mocno mamy na coś ochotę?

Cóż, można zrobić brownie z fasoli.....

Ale jeśli kogoś nie przekonuje ta opcja (podobnie jak mnie zresztą), to niech się nie martwi. Opracowałam banalnie prosty przepis na mega pyszny deser, który stanowi syty posiłek, zawiera tłuszcze, trochę białka i nieco prostych węglowodanów.

Wy możecie oczywiście składniki i ich ilość dobrać pod siebie. Jedna tylko uwaga, ja swojej białej masy nie słodziłam, ale mąż, który dostał podwójną porcję mówił, że fajnie by było to posłodzić, albo dać więcej karmelu, ponieważ słodki smak nie doszedł wszędzie i czuł posmak serowej masy. Także kombinujcie! Ja proporcje wszystkiego dopasowywałam pod siebie.


Składniki:


150 g masy serowej: 400 g serka naturalnego utartego z 200 g mascarpone (przed podaniem zalecam leżakowanie masy w lodówce około 60 min)

15 g solonego karmelu

10 g gorzkiej czekolady

15 g orzeszków prażonych solonych


Karlem -> 200 g cukru podgrzałam w garnuszku, nie mieszałam. Poczekałam, aż zbrązowieje i wszystko się rozpuści. Gdy się rozpuściło ładnie, dodawałam w kawałkach stopniowo 90 g masła. Na koniec energicznie mieszając dolewałam ok. 100 ml mleka 0,5%. Szybko zdjęłam z ognia, przelałam do miseczki i pozostawiłam do ostygnięcia, lekko posoliłam solą gruboziarnistą.


W pucharku ułożyłam masę, na niej czekoladę, orzechy i karmel.


Całość: 504 kcal


Białko: 15,6 g

Tłuszcze: 40,3 g

Węglowodany: 18,5 g

36 wyświetlenia